Wirtualna reklama
Reklama w internecie przyjmuje często absurdalne rozmiary. Nie jest to jednak winą firm zajmujących się tworzeniem kampanii reklamowych, lecz świadomym działaniem poszczególnych administratorów strony, którzy czerpią korzyści finansowe z obecności reklam na portalach. Wraz z przesadnym eksponowaniem reklam przez prowadzących strony internetowe doszło do coraz częstszego wykorzystywania filtrów, których celem było usuwanie treści reklamowych. Okazało się to po części skutecznym narzędziem przeciwdziałania wpływowi reklam. Reklamy w internecie ulegają stopniowej ewolucji i często odchodzi się już od formuły znanej dużo wcześniej, która przede wszystkim obejmowała takie elementy jak świecące banery, czy wyskakujące ona z reklamami. Wyszukiwarki potrafią działać bardzo skutecznie pod kątem marketingowym- treści reklamowe są wplatane w poszczególne wątki wyników wyszukiwania, czy innych działań podejmowanych przez internautów. Skuteczność poszczególnych metod jest bardzo wysoka i godna dostrzeżenia.