Spam, czyli niechciane reklamy
Wiadomości elektroniczne zaśmiecające odbiorcy skrzynkę pocztową nazywane są spamem. W wiadomościach takich przedstawione są różne oferty reklamowe. Taka forma reklamy jest jedną z najbardziej nielubianych form. Jest ona bardzo nieefektywna, ponieważ większość osób nawet nie otwiera takiej wiadomości, ale od razu przenosi ją do kosza. Z biegiem czasu na kontach pocztowych w Internecie powstały także specjalne filtry, które rozpoznają czy dana wiadomość jest niechcianą wiadomością reklamową i od razu umieszczają ją w odpowiednim folderze o nazwie „spam”. Do folderu tego rzadko zaglądają użytkownicy poczty elektronicznej, a nawet jeśli to robią to tylko po to, aby przenieść wszystkie umieszczone tam wiadomości do kosza i pozbyć się ich. Pomimo tego, że reklama taka nie ma praktycznie żadnej efektywności i przynosi tylko negatywny wydźwięk, reklamodawcy ciągle wysyłają coraz to nowe wiadomości do przypadkowych odbiorców. Odbiorcy nie wyrażają zgody na otrzymywanie takich informacji, które wysyłane są masowo i w dużej ilości.