Etapy przygotowania reklamy
Tworzenie reklamy to kreatywny proces w którym ma szansę wykazać się wiele osób. Pierwszym etapem jest ustalenie jaki cel będzie miała stworzona reklama. Celem może być zareklamowanie nowego produktu, sprzedaż danego produktu, poprawienie wizerunku firmy. Kolejnym etapem jest określenie grupy odbiorców, do której reklama ma dotrzeć. Jest to bardzo ważny etap, ponieważ formę reklamy dostosowuje się do grupy jej odbiorców zależnie od ich wieku, pozycji społecznej i podobnych czynników tego typu. Następnie ustala się budżet, który firma jest w stanie przeznaczyć na wytworzenie i rozpowszechnienie reklamy. Wysokość kosztów jest zależna od tego jaki typ reklamy chcemy wprowadzić w życie i od medium w jakim będzie ona rozpowszechniana. Do kosztów należy też doliczyć pensje zatrudnienia pracowników oraz koszty kontaktów z mediami. Ostatnim etapem jest przygotowanie i stworzenie reklamy. Jest to proces kreatywny, często realizowany sposobem burzy mózgów lub tworzenia mapy myśli, na podstawie których tworzy się reklamę.