Sztuczki w reklamach
W kampaniach marketingowych wykorzystywane są przeróżne sztuczki, które mają przekonać w jeszcze większym stopniu osoby do zakupu poszczególnych produktów. Coraz częściej sztuczki te wpływają na naszą podświadomość, wobec czego stajemy się bezsilni. Każdy z nas musi sobie uświadomić skalę występowania pewnych zabiegów w reklamach. Czasami prosta manipulacja kolorami, czy ilością klatek na sekundę może wpłynąć wyraźnie na odbiór reklamy przez nas. Dzisiejsze kampanie reklamowe są wypadkową wielu testów psychologicznych i badań na grupach klientów. Statystyki bardzo dobrze pokazują, że proste zabiegi, jak zmiana koloru ubrania aktora, czy dodanie pewnego akcentu kolorystycznego może modyfikować odbiór komunikatów reklamowych. Całość dzisiejszych reklam jest zbudowana na silnych skojarzeniach oraz konotacjach- czasami ze światem mediów, polityki, czy naszym codziennym życiem. Może się wydawać, że jesteśmy ludźmi wyrafinowanymi, czy wykształconymi- w rzeczywistości trafiają do nas najprostsze komunikaty.