Skojarzenia w reklamach
Skojarzenia w kampaniach reklamowych mogą mieć bardzo szerokie zastosowanie. Ludzie z reguły lepiej przyjmują komunikaty, które mogą po kojarzyć z pewnymi sytuacjami- jest to całkowicie fizjologiczny mechanizm, z którego korzystamy poza naszą świadomością. Niestety, ale często staje się to także wrotami dla kampanii marketingowych, które w bardzo wyrafinowany sposób mogą wpływać na procesy decyzyjne. Musimy być bardzo ostrożni w podejmowaniu poszczególnych decyzji i wyborów w kwestii produktów. Budowanie sieci skojarzeń ma ogromne znaczenie w generowaniu wizerunku marki oraz jej produktów. Z reguły kupujemy produkty, które znamy- jest to mechanizm elementarny, który dowodzi, że bez reklamy nie można niestety istnieć. Skala skomplikowania tego wszystkiego jest naprawdę bardzo zaawansowana. Mocne oddziaływanie skojarzeń naprawdę jest niebezpiecznym narzędziem i zagrożeniem dla nas samych. Niekiedy są one tak silne, że mogą odgrywać pierwszorzędną rolę w wykonywanych procesach decyzyjnych- nie jest to na pewno dobre!