Reklamy leków
Marketing w reklamach leków potrafi odgrywać bardzo istotną rolę. Reklamy produktów o przeznaczeniu zdrowotnym w rzeczywistości nie mają charakteru czysto informacyjnego, lecz wykorzystują bardzo wyrafinowaną perswazję. Odbiorcy poszczególnych reklam niewiele mogą wiedzieć na temat leków oraz suplementów diety- w tej sytuacji wykorzystanie słownictwa specjalistycznego potrafi bardzo dużo namieszać w ich pojmowaniu komunikatu i finalnie przekonać ich do zakupu określonego produktu czy też usług. Jest to bardzo problematyczna sprawa. Izby lekarskie ostatnio wystąpiły do firm farmaceutycznych, aby ograniczyły występowanie fałszywych lekarzy i farmaceutów w reklamach; był to proceder bardzo szkodliwy dla pacjentów, albowiem byli przekonani o leczniczym działaniu wielu suplementów diety. Poziom informacji i manipulacji poszczególnych komunikatów reklamowych jest naprawdę ogromny. Jeśli widzimy takie reklamy, to winniśmy podejść nich z ogromną dozą rezerwy. Nie pozwólmy oszukiwać się w kwestii naszego zdrowia!