Możliwości przekazu multimedialnego w nauce
W nauce im bardziej ciekawy jest przekaz, tym znacznie łatwiej jest taką wiedzę przyswoić. Wykorzystanie w nauce przekazu multimedialnego staje się z tego powodu powszechne. Daje to możliwość stworzenia takiej prezentacji materiału naukowego, który pozwala na odbieranie w różnych sposób, czyli dobrze dopasowany do poszczególnych odbiorców. W przekazie multimedialnym możemy również spotkać się z ikonicznością, co znacznie ułatwia jest odbiór. Równie ważna jest interaktywność. Dzięki niej mamy przede wszystkim możliwość uczestniczenia w prezentacji, czy programie. W ten sposób możliwa jest nauka samodzielna, czyli przy wykorzystaniu samych funkcji jakie posiada dany program. Takie programy znajdziemy zarówno dostosowane do wieku małych dzieci. Są również programy multimedialne z jakich korzystać mogą studenci. Poprzez takie programy możliwe jest nawet zdobywanie praktycznej wiedzy, w sytuacji gdy korzystamy z symulatorów. Takie rozwiązania możemy spotkać w takich dziedzinach, jak medycyna, czy inżynieria.