Kryptoreklama, czyli reklama ukryta
Ukryta reklama nie należy do pozytywnie odbieranej formy reklamy. Firma lub osoba chcąca zareklamować swój produkt lub usługę oferuje dziennikarzowi lub redakcji korzyści pieniężne lub osobiste, jeśli zgodzą się oni na działalność reklamową w ukryciu. Polega ona na przedstawieniu przez daną osobę lub redakcję produktu w pozytywnym świetle, tak aby reklama ta nie została odebrana jako działalność reklamowa, ale jak obiektywna opinia tej osoby o produkcie lub usłudze. Poprzez takie przedstawienie firmy, usługi czy produktu, odbiorcy są wprowadzani w błąd co do charakteru, celu i przeznaczenia tego przekazu. Do kryptoreklamy należą takie działania jak pokazywanie banerów w przekazach transmisyjnych z różnych wydarzeń sportowych, nachalne pokazywanie logo firmy podczas przekazów wizualnych, opisywanie produktów firmy i wymienianie jego zalet, używanie produktów firmy jako rekwizytów, pokazywanie logo, etykiety i innych cech, które pomagają w rozpoznaniu firmy. Działania takie są zabronione w mediach.