Reklama
Kalendarz
marzec 2024
P W Ś C P S N
« cze    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Search
Promocja firmy w Internecie
    Żaden biznes nie ma szans na przetrwanie bez strony internetowej. To jedno z głównych źródeł informacji dla twoich klientów. Dlatego, jeśli jesteś właścicielem firmy, musisz zagospodarować środki na własna stronę w Internecie. Najlepiej, jeśli zlecisz jej tworzenie wyspecjalizowanej firmie. Pamiętaj, że równie ważna jak treść, jest również jej nazwa.

Domena internetowa znakiem towarowym.

Niezwykła popularność domen sprawiła, że przestały być one jedynie adresem internetowym. Ich rola w biznesie znacznie wzrosła. Domeny internetowe stały się znakami towarowymi identyfikują towary, usługi, przedsiębiorców. Właściciele przedsiębiorstw używają domen internetowych do wskazywania prowadzonej działalności. Często w nazwie domeny ukryta jest nazwa firmy, co pozwala na uznanie domeny internetowej za znak towarowy. Prawo własności przemysłowej definiuje znak towarowy, jako każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli nadaje się do rozróżnienia towarów/usług jednego przedsiębiorstwa od towarów drugiego przedsiębiorstwa. Domena spełnia powyższe wymogi jest znakiem graficznym, co więcej jej główną cechą jest niepowtarzalność adresu. Skoro adres internetowy jest unikatowy, a więc umożliwia odróżnienie towarów firmy A od asortymentu firmy, B. Charakter odróżniający ma nazwa domenowa, to znaczy znaki znajdujące się przez rozszerzeniem. Rejestracja domeny oznacza, że przedsiębiorca może ją wykorzystywać do oznaczania nią własnych towarów lub świadczonych usług. Właściciel domeny, będącej jednocześnie znakiem towarowym może wystąpić do urzędu patentowego o udzielenie prawa ochronnego. Jeżeli urząd patentowy wyda pozytywną opinię, właściciel domeny zyskuje dodatkowe możliwości ochrony swojej domeny przed naruszeniami ze strony osób trzecich. Dbałość o domenę nie dziwi w końcu jest ona naszą własnością, znakiem firmowym, wizytówką, dzięki której jesteśmy rozpoznawalni dla klienta.

Comments are closed.