Domena internetowa znakiem towarowym.
Niezwykła popularność domen sprawiła, że przestały być one jedynie adresem internetowym. Ich rola w biznesie znacznie wzrosła. Domeny internetowe stały się znakami towarowymi identyfikują towary, usługi, przedsiębiorców. Właściciele przedsiębiorstw używają domen internetowych do wskazywania prowadzonej działalności. Często w nazwie domeny ukryta jest nazwa firmy, co pozwala na uznanie domeny internetowej za znak towarowy. Prawo własności przemysłowej definiuje znak towarowy, jako każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli nadaje się do rozróżnienia towarów/usług jednego przedsiębiorstwa od towarów drugiego przedsiębiorstwa. Domena spełnia powyższe wymogi jest znakiem graficznym, co więcej jej główną cechą jest niepowtarzalność adresu. Skoro adres internetowy jest unikatowy, a więc umożliwia odróżnienie towarów firmy A od asortymentu firmy, B. Charakter odróżniający ma nazwa domenowa, to znaczy znaki znajdujące się przez rozszerzeniem. Rejestracja domeny oznacza, że przedsiębiorca może ją wykorzystywać do oznaczania nią własnych towarów lub świadczonych usług. Właściciel domeny, będącej jednocześnie znakiem towarowym może wystąpić do urzędu patentowego o udzielenie prawa ochronnego. Jeżeli urząd patentowy wyda pozytywną opinię, właściciel domeny zyskuje dodatkowe możliwości ochrony swojej domeny przed naruszeniami ze strony osób trzecich. Dbałość o domenę nie dziwi w końcu jest ona naszą własnością, znakiem firmowym, wizytówką, dzięki której jesteśmy rozpoznawalni dla klienta.